søndag 25. mars 2012

Så går livet videre.

Kjære morfar,

Sorgen som kommer slående innover oss
når et kjært familiemedlem går bort, føles ubegripelig.
Men døden har en heilt spesiell evne til å sette livet vårt i perspektiv.
Vi blir sittende igjen me en ny forståelse av det som er viktig i livet vårt.
Familien vår, og å ha det godt.

Dei tunge dagane etter morfar sin bortgang lærte meg det,
at kjærlighet mellom mann og kvinne,
og kjærlighet fra foreldre til sine barn,
er ofte d vi forbinde med ordet kjærlighet.
Men det er likevel bare deler av hva kjærlighet virkelig er.

For kjærlighet er også,
å speide utover fjorden,
nynne på en sang eller ei liten vise,
å danse på stuegulvet med sin kjære.
å sitte ved spisestua og løse kryssord.

Å fylle hverdagen med alle de tingene,
som gjør at vi har det godt.


<3


Jeg speider ut gjennom vinduet
utsikten er den samme

Jeg hører fuglene kvitre sine vakreste toner
akkurat som de gjorde for noen uker siden

Alt jeg kan se er som før
Likevel er så mye forandret

Jeg forstår
at det er jeg
som er forandret.


Takk, morfaren min, vi sees igjen.
Maria

2 kommentarer: